FAKULTETA ZA ELEKTROTEHNIKO, UL 25.03. - 29.03.2013

Košarka: TEKMUJTE Z ROBOTOM

Ta aplikacija bo omogočila, da se boste z robotom pomerili v igranju košarke. Robot ter igralec bosta imela na voljo svojo celico s po tremi koši. Zmagovalec bo postal tisti, ki bo prvi zadel vse tri koše. Naprava bo sama preštevala zadetke in jih prikazovala na grafičnem prikazovalniku. Žoge ter koši bodo v pomanjšani izvedbi.

 

 

 

 

Aplikator: Grega Eržen in Nejc Krajnik

Kuka Youbot

Pri tej aplikaciji bo uporabljena mobilna platforma KUKA YOUBOT z vgrajenim računalnikom, ki podpira prirejeni Linux Ubuntu. Mobilno platformo bo uporabnik s pomočjo računalniškega programa glasovno upravljal in jo tako vodil skozi prostor z ovirami. Z robotsko roko pa bo uporabnik prestavljal predmete, ki bodo robotu na poti. Celotna platforma bo brezžično vodena z ukazi stacionarnega računalnika.

 

 

Aplikator: Bojan Sitar in Beti Fajdiga

Robotski šah

Sama aplikacija je zasnovana na štirih komponentah, in sicer robotskemu krmilniku DX100, ki upravlja robota proizvajalca Motoman EMA 1400, krmilniku KEIL MCB1700, s senzorji opremljeno šahovsko ploščo ter osebnemu računalniku, ki poganja algoritem in skrbi za komunikacijo med vsemi komponentami. Med izvajanjem programa vse štiri enote komunicirajo med sabo. Krmilnik konstantno odbira položaje figuric na stikalni šahovski plošči ter informacije o premikih preko USB povezave sporoča algoritmu na računalniku. Algoritem na podlagi znanja o trenutnem položaju vseh konfiguracij predlaga najboljšo možno potezo robota, ki je posredovana robotskemu krmilniku. Po premiku robota, sledi poteza soigralca, ki jo zaznamo preko stikalne plošče. Aplikacija omogoča varno ter realno igro človeka z robotom oziroma računalniškim algoritmom.

Aplikator: Grega Logar in Leon Kocjančič, Video robota: http://www.youtube.com/watch?v=TFeXUjQ87Ps

Robot natakar

Pri aplikaciji Natakar bo robotski manipulator opravljal delo natakarja. Robot bo s pladnja dvigal kozarce ter jih napolnil z različnimi pijačami. Nato bo kozarce postavil v vrsto in na njih zaigral znano melodijo. Kozarce napolnjene s pijačo bo nato postregel gostom. 

 

 

 

 

Aplikator: Primož Glavač

Skeniranje s 3D skenerjem Artec MHT, oblikovanje, rezkanje z robotom

S 3D skenerjem Artec MHT bomo pri tej aplikaciji poskenirali predmet in s pomočjo programske opreme Artec Studio pripravili njegov 3D model za nadaljnjo uporabo. S programom Blender bomo popravili še preostale napake in po potrebi še uredili predmet. Končno verzijo 3D modela bomo uvozili v programsko opremo MasterCam, kjer bomo izbrali robota, rezkalno orodje in načrtali pot obdelave. Izvedli bomo še simulacijo v okolju RobotMaster, ki deluje v okolju programske opreme MasterCam ter odpravili morebitne napake. Ko bomo zadovoljni z rezultatom simulacije, bomo še prenesli program na robota in iz kosa umetne mase izrezkali predmet.

Aplikator: Rok Goljat

Robot in svetlobna zavesa

Z delta robotom Fanuc M1-iA, ki ga odlikujejo visoki pospeški, bomo s pomočjo stolpca LED diod pripetih na njegov vrh izvedli svetlobno zaveso. S svetlobno zaveso bomo lahko prikazali poljubno črko. Naučili se bomo osnovnih ukazov v robotskem krmilniku, saj bo robot moral izvajati hitre in linearne gibe med dvema točkama, hkrati pa bomo morali upoštevati tudi časovno komponento proženja LED diod za ustrezen prikaz teksta. 

 

 

 

Aplikator: Blaž Jakopin

Industrijske iskre

V aplikaciji je uporabljen ABB-jev 6-osni robot IRB 1600, krmiljen s krmilnikom IRC5. Na stojalo, ki stoji pred robotom, je pritrjen kos, ki ga bomo obdelovali. Robot je opremljen z varilnim aparatom s katerim vari vse linije na obdelovancu. Po določenem številu zavarjenih kosov se mora varilna glava skalibrirati. Za to poskrbi sistem BullsEye, ki s pomočjo laserja določi pravilno lego varilne glave in jo hkrati tudi očisti. Namen aplikacije je spoznati obiskovalce z realnim sistemom, ki je nepogrešljiv v industriji - to je z varilnim ter kalibracijskim sistemom BullsEye. Opomba: dejanskega varjenja ne bomo izvajali.

Aplikator: Domen Rode

KUKA Agilus in piramida iz kozarčkov

Cilj aplikacije je izvedba robtske verzije vedno bolj priljubljenega športa cup stacking oziroma zlaganje kozarčkov. Najprej se bomo spoznali z ročno učno napravo in ročnim vodenjem robota KUKA KR 6 R900, ki je del nove serije Agilus podjetja KUKA. Ker je robot zelo hiter in natančen, bomo nato na njem zagnali program s pomočjo katerega bo robot postavil in nato podrl piramido iz plastičnih kozarčkov. Velikost piramide bomo lahko izbirali med tremi, šestimi ali desetimi kozarčki. Predstavili bomo tudi osnoven koncept programa s pomočjo katerega robot postavlja piramido, najbolj radovedni pa si bodo lahko ogledali tudi vpliv spreminjanja spremenljivk v programu na njegovo izvedbo.

Aplikator: Janez Šepetavc in Petra Pahor
  • HELLA SATURNUS SLOVENIJA D.O.O.
  • Revoz d.d.
  • Roboteh d.o.o.
  • ABB d.o.o.
  • DAX d.o.o.
  • Camincam
  • niko železniki
  • Elektro - Slovenija d.o.o.
  • ELEKTROSPOJI d.o.o.
  • Halder d.o.o.
  • IC ELEKTRONIKA D.O.O.
  • INEA RBT
  • IHS.d.o.o.
  • ISKRAEMECO D.D.
  • Fanuc
  • HTE
  • Elektro Gorenjska
  • union
  • SI. MOBIL D.D. - skupina
  • ETA Cerkno
  • Miel
  • Domel

Kontaktni obrazec

Vaš e-mail naslov:

Sporočilo:
  • svet mehatronike
  • Joker
  • Monitor pro
  • racunalniske novice
  • študent
  • Irt
  • Avtomatika
  • mladipodjetnik
  • monitor
  • Filternet
  • SI. MOBIL D.D. - ORTO
  • finance
  • strojnistvo.com
  • zit
  • Svet elektronike
  • moj mikro
  • revija-mobinet
  • ventil
  • Krater media
  • ltfe
  • robolab